[iPhone & iPod touch] Jailbreaken Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 129.865 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54
[center]Jailbreaken[/center]

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1192654721.jpg

Wat is jailbreaken?

Het jailbreaken van je iPod touch of iPhone zorgt ervoor dat je op het filesystem kan komen, iets wat zonder jailbreaken (nog) niet mogelijk is.

Nog niet mogelijk, dat komt dus wel?

Inderdaad, Apple heeft beta van de Software Development Kit uitgebracht die het voor ontwikkelaars mogelijk maakt de iPod te voorzien van andere applicaties. Vanaf juni zal het ook echt mogelijk zijn om de applicaties aan de man te brengen, aangezien dan de v2.0 software uit zal komen voor iPhone (gratis) en iPod touch (betaalde upgrade) gebruikers die o.a. de SDK zal ondersteunen.

Wat voor voordelen biedt het jailbreaken?

Je kunt daardoor allerlei applicaties installeren op je iPod of iPhone. Een mooi overzicht van o.a. jailbreak applicaties is te vinden in: [iPhone & iPod touch] Handige & onmisbare applicaties. Het voordeel is dat je hierdoor de functionaliteit kunt uitbereiden. Daarnaast is het mogelijk om bijv. op de iPod touch de applicaties van de iPhone te installeren. Let op: dat het niet is toegestaan om het hierover te hebben op GoT.

Zitten er ook nadelen aan verbonden?

Jazeker, je iPod touch of iPhone kan er een stuk trager van worden en is minder stabiel. Crashes komen een stuk vaker voor op een gejailbreakte iPod of iPhone dan op een 'gewone'. Daarnaast kan het zijn dat, omdat je gaat rotzooien in het filesystem, je iPod of iPhone nergens meer op reageert en je hem zal moeten herstellen. Jailbreaken kan in principe géén onherstelbare schade toebrengen, dus je hoeft niet bang te zijn voor een kapotte iPod of iPhone.

Door te jailbreaken verlies je wel je garantie. Uiteraard kun je, als je gebruik wilt maken van je garantie, voor het opsturen de iPod of iPhone herstellen, wat de jailbreak in principe weer ongedaan maakt. Het is echter nog onduidelijk of er na het herstellen nog bestanden achterblijven van de jailbreak. Als dit zo is en Apple vindt ze heb je dus geen garantie en een kapotte iPod touch of iPhone.

OK, hoe moet ik jailbreaken?

Aha, kijk en dan wordt het interessant :P. Er zijn inmiddels de nodige methodes uit om te jailbreaken. Lees altijd eerst even het topic door voor de details en evt. nieuwere methodes. Ik zal linken naar de how-to's en de methode heel kort bespreken. Eerst komt 1.1.4 en daarna komt 1.1.3 aan bod:

Jailbreaken van 1.1.4

official dev team
Mac OS X | Windows (binnenkort) | iPhone | iPod touch (binnenkort?)
Handig om rekening mee te houden, de nieuwe official dev team methode; een methode die in principe alle andere jailbreak methodes volledig overbodig maakt. We hebben het dan namelijk over een methode van custom firmwares waarvoor je enkel iTunes nodig hebt om een pre-jailbroken iPhone (en ook iPod touch) te krijgen.

Overigens is dit ook de meest verregaande van alle jailbreak methodes en het is daarom (potentieel) ook degene het grootste veiligheidsrisico. Pas dus op met wat je precies download en lees altijd even het topic door voor ervaringen.

iLiberty+
Mac OS X | Windows (binnenkort) | iPhone | iPod touch (binnenkort?)
Verschillende makers hebben hun krachten gebundeld. Het gevolg is een krachtige jailbreak applicaties met alle opties in een makkelijk te gebruiken GUI voor alle platformen, en voor zowel de iPhone als de iPod touch..

iPlus
Mac OS X | Windows | iPhone
Dit zou een veiligere methode moeten zijn als ZiPhone. Verder is het handig dat ook meteen de installer en andere applicaties geinstalleerd worden.

iNdependence (gebaseerd op ZiPhone)
Mac OS X | iPhone
Het is niet nodig om te downgraden voor deze methode. Gewoon via iTunes upgraden naar 1.1.4 en jailbreaken. Het geeft wel nog wat kleine 'problemen'. Youtube werkt bij een hoop mensen niet meer (fix is beschikbaar) en je moet apart de installer er op zetten. Deze methode is aan te raden boven de ZiPhone methode als je een iPhone hebt, bij de ZiPhone is er namelijk een kans dat je de radio CPU bricked.

ZiPhone
Mac OS X | Windows | iPhone | iPod touch
Inmiddels is versie 2.5 van ZiPhone te downloaden. Hiermee is het mogelijk om de iPhone en 8GB iPod touch te jailbreaken. Sommige 16 GB iPod touches zullen ook werken, maar neem geen risico. Het werkt namelijk alleen goed, als je maar 1 geheugenchip erin hebt zitten (altijd het geval bij de 8GB en de iPhone). Er zijn ook (voornamelijk voor iPhone gebruikers) nadelen verbonden aan deze methode, die de bovenstaande twee methodes niet kennen.

iJailbreak (gebaseerd op ZiPhone)
Mac OS X | iPhone | iPod touch (?)
Deze methode is alleen geschikt voor Mac OS X. De nieuwste versie ondersteunt (voorlopig) alleen de iPhone. Het werkt wel met de 8GB iPod touch, maar geeft daarna bij sommige mensen problemen, zoals het niet meer kunnen syncen met iTunes. Gelukkig geven ze aan dat er binnenkort een jailbreak komt voor alle iPod touch modellen. Dus nog even afwachten.

George's (gebaseerd op ZiPhone)
Mac OS X | iPhone
George heeft de vorige versie van ZiPhone voor 1.1.3 aangepast, zodat het ook voor 1.1.4 werkt. Ook hier is een Youtube fix nodig en moet de installer apart geinstalleerd worden.

Tot slot

Hier geldt natuurlijk ook: De software van de Apple TV, iPhone en iPod touch aanpassen ;).

Suggesties en opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom, neem dan even contact op via DM of e-mail. Je kunt ook in het topic posten :)

Met dank aan ScottB, Fredd-E en natuurlijk de posters in dit topic _/-\o_

[ Voor 198% gewijzigd door Hoedje op 02-06-2008 15:19 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ha kijk eens aan! Overzicht! Erg fijn aangezien mijn iPhone onderweg is!

Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:45
mooi overzicht inderdaad,
ZiPhone
Mac OS X | Windows | iPhone | iPod touch
Dit is enerzijds een van de meest gemakkelijke methodes. Maar anderzijds, ook de meest omstreden methode, omdat deze methode vooral in het begin tot een stormvloed aan klachten leidde. Deze methode werkt zowel voor de iPhone als de iPod touch. Het geeft echter nog wel problemen met iPods/iPhones met twee geheugenchips. Dus als je een 16 of 32 GB iPod touch hebt, dan wil je hier liever niet aan beginnen.
in het begin staat hier, dus is dat nu over? ik wil wel jailbreaken, maar problemen die je kunt krijgen op mijn net nieuwe itouch wil ik liever niet. Zowiezo hoef ik niet allemaal van die progrmamatjes zoals gameboy emulator enzo (al vind ik mail, google maps, en die functie om je main screen aan te passen wel leuk), eigenlijk wil ik gewoon de skin aanpassen enzo, maar daarvoor moet je nog steeds een jailbroken ipod hebben.

Ik ben ook niet zo heel handig, en ziphone doet geloof ik meeste zelf dus is in principe het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
LeVortex schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:17:
in het begin staat hier, dus is dat nu over? ik wil wel jailbreaken, maar problemen die je kunt krijgen op mijn net nieuwe itouch wil ik liever niet. Zowiezo hoef ik niet allemaal van die progrmamatjes zoals gameboy emulator enzo (al vind ik mail, google maps, en die functie om je main screen aan te passen wel leuk), eigenlijk wil ik gewoon de skin aanpassen enzo, maar daarvoor moet je nog steeds een jailbroken ipod hebben.

Ik ben ook niet zo heel handig, en ziphone doet geloof ik meeste zelf dus is in principe het makkelijkst.
Ik weet niet zeker of het nu over is. Maar volgens de maker zijn de problemen (iig 99%) vanwege het incorrect volgen van de instructies. Als uit dit topic blijkt dat ZiPhone prima werkt, dan zal ik het weghalen ;). Voorlopig houd ik liever een slag om de arm.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitroke
  • Laatst online: 14-04-2024
ZiPhone werkt in elk geval heerlijk. Heb nu 2 iPhone hiermee jailbroken en het is enkel een kwestie van even in restoremode zetten en afwachten. Op 5 minuutjes is alles in orde en kan je beginnen met bellen.

Nog geen problemen gehad in verband met stabiliteit en dergelijke. Dit is werkelijk de beste en makkelijkste manier die ze al hebben ontwikkeld. Iedereen kan een iPhone nu jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
hmm dan zal ik binnenkort denk ik me itouch 8gb ook eens jailbreaken, ik volg de instructies toch heel goed, heb ze al een paar keer doorgelezen en als ik het ook echt ga doen doe ik het nog wel een paar keer. bedankt voor de snelle reply
ou can restore the phone to "refurbished" state just issuing:
ziphone -e

then ziphone -D and do a full restore to any os. (thieves, you are warned!)
zie net dit staan op de website, nu ga ik ervanuit dat ziphone -e ervoor zorgt dat hij terug gaat naar de staat hoe je hem kocht. (versie 1.1.1 niet gejailbreaked)

maar waar staat -d dan voor?? vooral door dat thieves you are warned snap ik het niet meer

[ Voor 79% gewijzigd door LeVortex op 20-02-2008 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WybWyb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04 17:59
Hallo mensen Ik heb nu een gejailbreakte ipod touch met firmware 1.1.3. Ik heb hier nu ook installer op. Deze maakt steeds fouten en zegt dat er een error is. Ook heeft deze niet de functie om iets in de quoe te zetten wat ik op versie 1.1.1 wel had. En ja ik heb versie 3.0 op mn ipod Ook summerboard doet het niet. Ik hou het zwart op de achtergrond en dat kan ik niet veranderen. Iemand een idee?

MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
WybWyb, ik heb je reactie verplaatst vanuit [iPod touch] Ervaringen & Discussie - Deel 4. Jailbreaken mag voortaan hier of in een nieuw topic besproken worden (bij problemen of specifieke vragen).

Ik verwacht dat dit gewoon een bijgevolg is van een "foute" jailbreak methode :). Ik zou daarom de iPod herstellen en opnieuw jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:34

Vuvuzela

My spire is forming

Ik heb gister nog een iPhone met ijailbreak geunlocked. Werkte ook heel goed. Is wel alleen voor OS X. Maar die kan misschien ook in de startpost.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-04 21:38
Ik heb zojuist mijn iPhone 1.1.3 Jailbreaked (en Unlocked) met iJailBreak en dat werkte perfect... Dit terwijl ik met de ZiPhone GUI voor MAC een 'error 1' terugkreeg...

Je kunt hem downloaden op www.ijailbreak.com (Misschien kun je hem toevoegen aan startpost zoals Maciek al zei)
Deze is wel Mac only trouwens...

[ Voor 10% gewijzigd door Saeverix op 20-02-2008 20:11 ]

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Maciek schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:07:
Ik heb gister nog een iPhone met ijailbreak geunlocked. Werkte ook heel goed. Is wel alleen voor OS X. Maar die kan misschien ook in de startpost.
Dat is toch de officiële Dev Team methode die in de startpost staat? Mocht dat niet zo zijn, heb je dan een linkje met wat meer info of een tutorial. Het is allemaal vrij ingewikkeld met alle methodes :P

Edit: @hierboven: aha, ik zal even kijken :)

Edit 2: ik heb de methode toegevoegd.

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 20-02-2008 20:20 ]

• MrAcid
  • Niet online
Is het de bedoeling dat in dit topic ook interessante apps genoemd gaan worden of zou dat in een apart topic moeten?

• Hoedje
MrAcid schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 00:20:
Is het de bedoeling dat in dit topic ook interessante apps genoemd gaan worden of zou dat in een apart topic moeten?
Goed dat je het vraagt :) . Ik denk dat het voor de overzichtelijkheid het beste is om dit topic echt voor het jailbreaken te houden (dus how-to) en kleine algemene problemen daarmee.

We zijn nog even aan het overleggen of er een soort onmisbare software topic komt voor de iPhone en iPod touch en wat de inhoud dan precies wordt (dus alleen jailbreaken, alleen webapps, alleen SDK, een combinatie of helemaal wat anders).

• MrAcid
  • Niet online
Hoedje schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 00:26:
[...]

Goed dat je het vraagt :) . Ik denk dat het voor de overzichtelijkheid het beste is om dit topic echt voor het jailbreaken te houden (dus how-to) en kleine algemene problemen daarmee.

We zijn nog even aan het overleggen of er een soort onmisbare software topic komt voor de iPhone en iPod touch en wat de inhoud dan precies wordt (dus alleen jailbreaken, alleen webapps, alleen SDK, een combinatie of helemaal wat anders).
Prima, dan wacht ik dat even af. :)

Anoniem: 115781

Moderator,

Graag de volgende toevoeging bij de iJailbreak sectie: "Het is mogelijk om iJailbreak te gebruiken op eender welk platform, dus ook WinXP, want er is een methode die volledig WiFi gebaseerd is; met name de iJailbreak mobile methode." Een uitgebreide gids hiervoor kan je vinden op: http://touchpodium.com/20...2-gig-touch-the-wifi-way/

Opgelet wel voor de mensen die hun drm-muziek nog zouden willen kunnen afspelen, een recente ontdekking door de schrijver van de gids laat namelijk blijken dat met een soft-upgrade zoals deze er een probleem ontstaat met het afspelen van drm-muziek.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 115781 op 21-02-2008 01:39 ]

• Hoedje
Anoniem: 115781 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 01:38:
Graag de volgende toevoeging bij de iJailbreak sectie: "Het is mogelijk om iJailbreak te gebruiken op eender welk platform, dus ook WinXP, want er is een methode die volledig WiFi gebaseerd is; met name de iJailbreak mobile methode." Een uitgebreide gids hiervoor kan je vinden op: http://touchpodium.com/20...2-gig-touch-the-wifi-way/

Opgelet wel voor de mensen die hun drm-muziek nog zouden willen kunnen afspelen, een recente ontdekking door de schrijver van de gids laat namelijk blijken dat met een soft-upgrade zoals deze er een probleem ontstaat met het afspelen van drm-muziek.
Ik kan het zelf nauwelijks meer uit elkaar halen :P. Als ik het goed heb dan kan dit onder het kopje iJailbreakMobile. Ik zal het even aanpassen, dan wordt dat gewoon het kopje iJailbreakMobile.

Edit: Ik heb de methode toegevoegd. Volgens mij hebben we nu een aardig compleet overzicht :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 21-02-2008 10:16 ]

Anoniem: 115781

Hoedje schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:06:
Edit: Ik heb de methode toegevoegd. Volgens mij hebben we nu een aardig compleet overzicht :)
Inderdaad. En eigenlijk is de beste methode om toe te passen, de Official Dev Team methode die uitvoerig door RupertGee werd besproken. Met die methode werken namelijk alle stock apps en is het mogelijk om muziek met drm af te spelen. Ook heb je de beste compatibiliteit met de third party apps.

Moderator, ik zou dus die methode van RupertGee bovenaan in je lijstje zetten als de te verkiezen methode. Je moet er wel meer tijd in investeren maar achteraf heb je er ook meer plezier van. En het gaat sowieso nog beter worden zodra het Official Dev Team hun eigen easy-mode-jailbreak (zoals ZiPhone en dergelijke) gaat uitbrengen nadat Apple de nieuwe firmware+sdk heeft aangekondigd. Maar dat is nog afwachten. Voorlopig zou ik het dus echt wel houden bij de guide van RupertGee.

• Hoedje
Bedankt voor de input. Ik heb de volgorde even aangepast :)

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-03 10:53
Ik vind het vreemd.

Jailbreaking is toch illegaal of heb ik het mis?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Silver7 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 11:17:
Ik vind het vreemd.

Jailbreaking is toch illegaal of heb ik het mis?
Het is soms idd een beetje scheef. Dit wordt als tweakers achtig geacht en dus prima, maar er zijn idd zat voorbeelden waarbij soortgelijke dingen niet worden toegestaan :)

• Hoedje
Het beleid staat duidelijk uitgelegd in De software van de Apple TV, iPhone en iPod touch aanpassen. Als jullie erover willen discussieren dan kan dat natuurlijk altijd. Maar liever niet hier, dat kan dan bijv. in Apple Talk Feedback :).

• DaannO
offtopic:
De discussie heeft al een keer plaatsgevonden meen ik er vervolgens zijn ze daar op terug gekomen. Verder ook niet meer boeiend imho. :)

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:09
heey,
als ik mijn iPod jailbreak naar 1.12 , en dan vervolgens windows.bat wil runnen krijg ik steeds de eroor dat iphuc niet kan worde geladen, iemand een ideetje?

Ik heb je post verplaatst, jailbreak vragen mogen in dit topic :)

[ Voor 22% gewijzigd door Hoedje op 21-02-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238493

Ik ben nog maar een newbie op dit gebied, maar ik zit toch wel met een klein probleempje. Ik kan niks meer invoeren. Steeds na het invoeren van 1 letter, loopt mijn ipod touch 1.1.3 jailbreaked vast. Ik had al op google gezocht daar kon ik 1 link vinden dat is deze: http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=22951 maar daar heb ik eigenlijk niks aan want ik weet/snap niet precies wat hij nou heeft gedaan.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109288

Heb op dit moment een gejailbreakte 1.1.1 als ik deze nu gewoon update naar 1.1.3 ben ik dan ook al mijn muziek kwijt of slechts de programma's die mogelijk zijn door een jailbreak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
ik heb me ipod net gejailbreaked met RupertGee’s iBlog. tutorial, alleen nu doet youtube het niet meer :( iemand een idee?? of moet ik het ff opniew doen, omdat ik iets fout gedaan heb?
edit laat maar, het hele youtube ligt eruit, dus nogal logisch dat ik nu niet kan verbinden

[ Voor 19% gewijzigd door LeVortex op 24-02-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Anoniem: 238493 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 21:01:
Ik ben nog maar een newbie op dit gebied, maar ik zit toch wel met een klein probleempje. Ik kan niks meer invoeren. Steeds na het invoeren van 1 letter, loopt mijn ipod touch 1.1.3 jailbreaked vast. Ik had al op google gezocht daar kon ik 1 link vinden dat is deze: http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=22951 maar daar heb ik eigenlijk niks aan want ik weet/snap niet precies wat hij nou heeft gedaan.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :D
volgens mij heb je dan niet goed gelezen ;) je had reserve kopie gebruiken uit moeten vinken, heb je denk ik niet gedaan anders hoort het niet te gebeuren geloof ik. Ik zou een how to zoeken om je ipod terug te zetten naar 1.1.1 unjailbreaked en dan gewoon opniew beginnen en goed lezen. echt het hele puntje aflezen zeg maar voordat je naar de volgende stap gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

Hier een trotse gebruiker van een iPhone US 8GB BL 4.6. ik heb hier F/W 1.1.3 op staan in het nederlands. Het is een OTB 1.1.2 downgraded naar 1.1.1 en hierna 1.1.2 update gedaan (jailbreaked & unlocked) en hierna via de officiel dev team 1.1.3 upgrader naar 1.1.3. heeft me wel wat tijd gekost omdat ik het in het begin een beetje "eng" vond, maar het was toch wel leuk eigenlijk :D

Als er iemand vragen heeft en ik diegene kan helpen plemp je vraag maar neer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:22
Met ZiPhone is het zo gepiept. Heb er al meerdere gedaan en werken allemaal prima. Ook 16 GB's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105012

Met mijn iPod Touch 8gb nu al 2 verschillende manieren om te jailbreaken gedaan. iJailbreakMobile werkt eigenlijk vlekkeloos, en ZiPhone ook. Vandaag ga ik de devteam proberen, ben er erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

carfreak02 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:47:
Met ZiPhone is het zo gepiept. Heb er al meerdere gedaan en werken allemaal prima. Ook 16 GB's. :)
maar dat is niet leuk, en daarbij weet ik nu ook hoe het allemaal werkt. ook leuk om te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Anoniem: 140651 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:26:
[...]

maar dat is niet leuk, en daarbij weet ik nu ook hoe het allemaal werkt. ook leuk om te weten :)
Hoe bedoel je niet leuk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat is TE makkelijk:D en daarbij snap je ook het onderliggende process niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Anoniem: 140651 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:23:
[...]

dat is TE makkelijk:D en daarbij snap je ook het onderliggende process niet
Ja dat klopt. Maar ach heb al lang gezwoegd met FW 1.1.1. en 1.1.2. dus het mag wel eens makkelijk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

carfreak02 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:35:
[...]

Ja dat klopt. Maar ach heb al lang gezwoegd met FW 1.1.1. en 1.1.2. dus het mag wel eens makkelijk zijn. :)
das waar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

ZiPhone werkt echt geweldig. Dacht een 1.1.3 iPhone binnen te krijgen dus gelijk aan de PC gehangen en -a -j -u gedaan, ging in 1 keer goed. Muziek en alles erop, komt iTunes opeens melden dat ik 1.1.2 heb. Ik wil natuurlijk de laatste firmware, dus geupdate naar 1.1.3. Opnieuw -a -j -u gedaan, ging weer goed. Kijk ik in iTunes, 4GB aan 'overige data', geen idee hoe te verwijderen. iPhone dus gerestored met iTunes en opnieuw -a -j -u gedaan met ZiPhone. Ging weer in een keer goed. Top programmatje :) Ik heb overigens ZiPhone 2.4 gebruikt met de bijgeleverde GUI. Downgraden van de bootloader heb ik dus niet gedaan, lijkt me niet helemaal verstandig/veilig om te doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Muthas op 25-02-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:52
Oke..dus wat ik uit de laatste reacties lees is dat de Ipod Touch 16GB ook makkelijk te jailbreaken is met ZIphone?

(Moet je vanuit 1.1.3 officiele firmware, terug gaan naar 1.1.1 en dan jailbreaken, of vanuit 1.1.3 meteen jailbreaken, is me nog erg onduidelijk kan ik ook nergens vinden, in welke volgorde je moet updaten of jailbreaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04 17:57
StormingSoul schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 01:45:
Oke..dus wat ik uit de laatste reacties lees is dat de Ipod Touch 16GB ook makkelijk te jailbreaken is met ZIphone?
Moet ook werken, maar je verwijst naar een reactie mbt de iPhone, dat is wezenlijk wat anders... de 16gb iPhone is pas net op de US markt, en die had in het begin problemen om met Ziphone aan de gang te krijgen, dus vandaar de opluchting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Ik heb zelf mijn 1.0.2 8GB iPhone via 1.1.0 -> 1.1.1 -> 1.1.2 naar 1.1.3 gehacked. De laatste stap heb ik met de tool van Independence genomen. Erg fijne en simpele tool!

Het enige wat ik nu nog moet zien te fixen is de mogelijkheid om te YouTuben via GPRS.

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Daar staat een fix voor in het [iPhone & iPod touch] Handige & onmisbare applicaties topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Vannochtend een verse iPhone (8GB) 113 OOTB onder handen genomen:

- Ziphone draaien (complete unlock, activate, jailbreak, baseband downgrade) -> 112 en niet helemaal OK
- In Itunes restoren naar 113
- Ziphone weer draaien (complete unlock, activate, jailbreak) -> 113 en wel OK

Resultaat -> werkt als een zonnetje tot nu toe (nog niet alles getest):
- Bellen en gebeld worden :-)
- SMS :-)
- Google maps + locator

Geen wifi op het werk dus dat komt vanavond.....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Spyro_the_Dragon schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:55:
Vannochtend een verse iPhone (8GB) 113 OOTB onder handen genomen:

- Ziphone draaien (complete unlock, activate, jailbreak, baseband downgrade) -> 112 en niet helemaal OK
- In Itunes restoren naar 113
- Ziphone weer draaien (complete unlock, activate, jailbreak) -> 113 en wel OK

Resultaat -> werkt als een zonnetje tot nu toe (nog niet alles getest):
- Bellen en gebeld worden :-)
- SMS :-)
- Google maps + locator

Geen wifi op het werk dus dat komt vanavond.....
Even een vraagje, loopt dat google maps een beetje over gprs? Ik ben namelijk van plan een web & walk abbo van t-mobile te nemen. En ik vraag me af of google maps dan een beetje vlot werkt.

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
jpvk007 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 04:37:
[...]

Moet ook werken, maar je verwijst naar een reactie mbt de iPhone, dat is wezenlijk wat anders... de 16gb iPhone is pas net op de US markt, en die had in het begin problemen om met Ziphone aan de gang te krijgen, dus vandaar de opluchting
Dus.. dat moet geen probleem wezen met mijn Touch 16GB neem ik aan dan?
Omdat de startpost aangeeft

ZIPHONE
''Het geeft echter nog wel problemen met iPods/iPhones met twee geheugenchips. Dus als je een 16 of 32 GB iPod touch hebt, dan wil je hier liever niet aan beginnen.''

En, moet ik eerst downgraden naar 1.1.1 en dan jailbreaken naar 1.1.1 en daarna jailbreaken 1.1.3? Of kan ik vanuit 1.1.3 meteen naar 1.1.3 jailbreak gaan? :?

[ Voor 14% gewijzigd door Soullancer op 26-02-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

KeaveXL schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:03:
[...]

Even een vraagje, loopt dat google maps een beetje over gprs? Ik ben namelijk van plan een web & walk abbo van t-mobile te nemen. En ik vraag me af of google maps dan een beetje vlot werkt.
Dat is goed te doen ja. De iPhone voelt sowieso veel sneller aan met GPRS (ook web & walk, gewone PIT van T-mobile) dan m'n HTC Touch, dat zit wel goed. Zelfs normaal internetten is redelijk te doen, als je een beetje pagina hebt die goed met CSS werkt en dat is eenmaal ingeladen dan is het laden van een volgende pagina goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
is idd goed te doen. Duurt paar seconden voor init. load van de kaart maar vanaf dan werkt het snel zat. Zoomen en verplaatsen werkt ook snel.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 14:44
De jailbreak-methode van Zibri schijnt ook te werken met firmware 1.1.4, maar het is verstandig om ff een paar daagjes te wachten :).

[ Voor 16% gewijzigd door RoelJewel op 26-02-2008 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
naja..IZphone werkt dus niet met me ipod, 2 uur bezig geweest om alles terug te krijgen :(

...wat moet ik nu, zit nu weer op 1.1.1 gejailbreaked, geupdate naar 1.1.2.. en dan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
StormingSoul schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:32:
naja..IZphone werkt dus niet met me ipod, 2 uur bezig geweest om alles terug te krijgen :(

...wat moet ik nu, zit nu weer op 1.1.1 gejailbreaked, geupdate naar 1.1.2.. en dan?!
Via iTunes naar 1.1.3 en dan Ziphone draaien, toch? En dan wachten totdat je veilig naar 1.1.4 kunt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
RoelJewel schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:46:
[...]

Via iTunes naar 1.1.3 en dan Ziphone draaien, toch?
Jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44509

Het schijnt dat jailbreaken de accuduur verkort. Weet iemand daar iets meer van of is dat onzin? Ik heb een gejailbreakte Touch (1.1.3) en dat werkt verder prima. Ik wil echter wel het uiterste uit m'n accu halen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
ligt eraan natuurlijk, ga je doordat je jailbreaked alleen maar al die nieuwe programma's gebruiken is die natuurlijk sneller leeg. maar volgens mij bij normaal gebruik merk je er niks van, tenminste ik niet echt, ik moet hem zowiezo iedere 2 dagen opladen, dat moest ik voor mijn jailbreak ook al (en ja mijn batterij was vol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
StormingSoul schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:32:

Ipod 16gb/32gb zeker? Ik heb vorige week ook een iPod gejailbreaked, best een t*ringklus :D
Als je in 1.1.2 zit dan kan je via installer de officiele dev team 1.1.3 upgrade downloaden en installeren. Dan half uurtje wachten en je hebt een jb 1.1.3. iPod jailbreaken viel me echt vies tegen, had ziPhone gedownload maar dat werkte inderdaad niet. Toen downgraden naar 1.1.1, wat niet ging.
Na zes vastlopers kwam ik er pas achter dat je iPhuc nodig had. Maar uiteindelijk toch gelukt.

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Oke fijn.. ik heb 1.1.3 erop staan dankzij deze manier

http://www.ipodtouchblog....od-touch-naar-versie-113/

En nu kapt me youtube ermee.

Eerst verbinden met itunes en internet bericht.
Heb de youtube fix al gedownload via de installer,

Maar nog steeds doet ie 't niet.

Wie o wie, kan me nu helpen...........

• RoelJewel
Het jailbreaken onder 1.1.4 schijnt ook al mogelijk te zijn. Heb 't zelf nog niet geprobeerd.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

RoelJewel schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:42:
Het jailbreaken onder 1.1.4 schijnt ook al mogelijk te zijn. Heb 't zelf nog niet geprobeerd.
Deze versie is volledig aan de praat te krijgen. Zoek maar even naar George's Blog.

Anoniem: 253810

[font=sansserif,13]Zitten er ook nadelen aan verbonden?[/font]

Door te jailbreaken verlies je wel je garantie. Uiteraard kun je, als je gebruik wilt maken van je garantie, voor het opsturen de iPod of iPhone herstellen, wat de jailbreak in principe weer ongedaan maakt. Het is echter nog onduidelijk of er na het herstellen nog bestanden achterblijven van de jailbreak. Als dit zo is en Apple vindt ze heb je dus geen garantie en een kapotte iPod touch of iPhone.
dan kan je altijd (op de mac) je schijfhulpprogramma openen en de ipod daar als schijf wissen dan kun je als optie veilig wissen aanklikken en dan overschrijft ie alle gegevens die er nog op staan met nullen. en dan moet je hem nog ff herstellen via itunes. dan vinden ze helemaal niks meer:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-04 19:23
Leuk om hier nu ook een topic over te zien op T.net :)

Misschien is het handig om wat meer informatie in de OP op te nemen over hoe de verschillende Jailbreak methoden precies werken (Soft upgrade voor devteam methode, booten van unsigned ramdisk bij ziphone, etc)

Tevens, het noemen van de Dev Team methode als "de beste" lijkt mij niet helemaal correct. Het is een soft upgrade, en daarom niet compleet bug-free. Op het eerste gezicht lijkt het prima te werken, maar als je het langer gebruikt kun je soms hele vreemde bugs tegenkomen. Zo had ik zelf dat de telefoon ineens heel erg traag werd (10+ sec delay op alles), en dat ik steeds niet meer kon bellen (hoorde gewoon niks, telefoon ging ook niet over aan de andere kant).

Na een restore naar 1.1.3 ziphone erop losgelaten en hij is helemaal bugfree :)

Overigens, het schijnt dat je met ziphone je radiochip (Zorgt voor wifi ed) kan bricken, vanwege het feit dat ziphone slordig gecode is. iNdependance (osx only) zou hier geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Een aantal reacties zijn getrashed. Het is handig om even het topic door te lezen voordat je iets vraagt. Laten we het verder gezellig houden en niet naar de bekende weg vragen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
hapSnap schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 02:18:
Leuk om hier nu ook een topic over te zien op T.net :)

Misschien is het handig om wat meer informatie in de OP op te nemen over hoe de verschillende Jailbreak methoden precies werken (Soft upgrade voor devteam methode, booten van unsigned ramdisk bij ziphone, etc)
Het is nu eigenlijk al teveel werk. Het gaat er gewoon om, om een redelijk overzicht te geven van de verschillende methodes Het verhaaltje is al extra en om alle voor- en tegens te weten te komen, kun je het beste het topic doorlezen. Als je iets wilt schrijven over de technische achtergrond, dan wil ik het graag toevoegen, dat is geen probleem :)
Tevens, het noemen van de Dev Team methode als "de beste" lijkt mij niet helemaal correct. Het is een soft upgrade, en daarom niet compleet bug-free. Op het eerste gezicht lijkt het prima te werken, maar als je het langer gebruikt kun je soms hele vreemde bugs tegenkomen. Zo had ik zelf dat de telefoon ineens heel erg traag werd (10+ sec delay op alles), en dat ik steeds niet meer kon bellen (hoorde gewoon niks, telefoon ging ook niet over aan de andere kant).
Hij staat bovenaan, maar dat wil niet zeggen dat het de beste is. Het impliceert het wel, helaas is het moeilijk te zeggen welke absoluut de beste is. Ze hebben allemaal voor en nadelen. Alhoewel ik het met je eens ben, dat ZiPhone z'n sporen inmiddels wel verdiend heeft, dus ik zal die weer terug naar boven zetten.
Overigens, het schijnt dat je met ziphone je radiochip (Zorgt voor wifi ed) kan bricken, vanwege het feit dat ziphone slordig gecode is. iNdependance (osx only) zou hier geen last van hebben.
Dat ben ik nog nergens tegengekomen :) Dat zou wel behoorlijk ernstig zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 29-02-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Inmiddels is er ook een Jailbreak voor de iPod Touch 8gb :)

http://www.ipodtouchblog....m/viewtopic.php?f=5&t=172

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
Hoedje schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:27:
[...]

Dat ben ik nog nergens tegengekomen :) Dat zou wel behoorlijk ernstig zijn.
Zie deze post van musclenerd op hackint0sh:
iNdependence does the ramdisk method far better than ziphone does. Just a few seconds of glancing at the source code of iNdependence (vs ziphone) will convince you. And he does it all without redistributing Apple software too, and without risking bricking your radio cpu.

It *is* Mac only, but it's far superior to ziphone for the Mac.
Tot op welke hoogte dit waar is weet ik niet, maar Musclenerd is iig niet de eerste de beste user (member van elite team). Wat meer informatie over deze brick is hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
What the.... :p

Wij hebben sinds gister een Wifi modem beneden, dus ik wou updaten naar 1.1.3, vanaf 1.1.2. Dus ik source geinstalleerd van ipodtouchmaster, en toen de 1.1.2 naar 1.1.3 jailbreak geinstalleerd. Ding liep vast halverwege, en het was al kwart voor 12 dus ik dacht, naja, doe ik morgen wel. ipod uit gezet en aan de pc gehangen. klaar.

Kom ik net thuis, beetje internetten, en kom ik hier weer eens terecht, dus ik dacht, nou zo maar eens even jailbreaken naar 1.1.3. Dus ik kijken, staat er ineens 1.1.3 op :o met met apps, en wiggle _O-

Geweldig, geen idee hoe dat gebeurt is :p waarschijnlijk niet helemaal afgesloten ofzo _O-

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegeeooh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-02 19:52
WIlde even mijn ervaring posten met het jailbreaken van mijn 32Gb 1.1.3 retail Touch.

Heb de mobile methode gevolgd na wat waarschuwingen over Ziphone icm 32GB, met goed gevolg, zonder een enkel probleem, duurde denk ik alles bij elkaar een klein uurtje.

http://www.touchpodium.co...2-gig-touch-the-wifi-way/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

nieuwe iJailBreak is net uitgekomen voor 1.1.4
ik krijg morgen mn iPhone (origineel) met 1.1.3 (US import) erop maar moet ik die eerst naar 1.1.4 updaten alvorens een jailbreak uit te voeren of kan dat niet eens als hij nooit geactiveerd is nog?

ik had t gevoel gekregen dat iJailbreak (osx) de makkelijkste en beste methode is maar is dat zo?

Ik zie trouwens dat best veel mensen problemen hebben met 1.1.4 (jailbreaked). app installer die verdwenen is en 3rd party apps die niet werken.. misschien nog maar even wachten met upgraden naar 1.1.3 :/

[ Voor 40% gewijzigd door dadj op 01-03-2008 13:37 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Ik heb 1.1.4 gejailbreakt, ging prima, Ziphone 2.0 gebruikt uit mijn hoofd.
Gewoon 1.1.4 herstellen met itunes, dan ziphone 2.0 draaien en voila :)

Dan iPodtouchmaster.com/files/repo.xml toevoegen als source, en de 1.1.3 apps installen! alles werkt perfect :*)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
Er is een nieuwe proof-of-concept jailbreak methode gereleased... namelijk via iTunes zelf!

[YouTube: http://www.youtube.com/v/ks86VRzVLic]

[ Voor 5% gewijzigd door hapSnap op 01-03-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-04 23:00

Maartenvs

For Sale

Ik heb zelf ook ijailbreak gebruikt. Als je het mij vraagt zou ik gewoon lekker 1.1.3 draaien komende weken. In 1.1.4 zitten een paar bugfixes in, maar er ontstaan er volgens mij net zoveel. Als je een paar weken wacht worden die bugs die ontstaan door het jailbreaken gelijk gefixed in de nieuwe versies. Ook wordt installer.app niet mee geinstalleerd in de 1.1.4 break, en bij de 1.1.3 wel. Just my 2 cents.
dadj schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 13:22:
nieuwe iJailBreak is net uitgekomen voor 1.1.4...misschien nog maar even wachten met upgraden naar 1.1.3 :/

[ Voor 26% gewijzigd door Maartenvs op 01-03-2008 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Laatst online: 01-04 21:24

potatox

unz unz unz

Net 1.1.4 op mijn iPhone gezet en daarna ziphone 2.5 gebruikt. Daarna de backup via iTunes terug gezet en voila. Volledig werkend en geen sms/contact/call history verloren.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 00:32
hapSnap schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 17:43:
Er is een nieuwe proof-of-concept jailbreak methode gereleased... namelijk via iTunes zelf!

[video]
Waarom moeten die Youtube-gasten, vooral Amerikanen, er altijd zo'n grafherrie onder zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123921

Dancing_Animal schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:52:
[...]
Waarom moeten die Youtube-gasten, vooral Amerikanen, er altijd zo'n grafherrie onder zetten?
Ik vroeg me echt precies hetzelfde af!
Ook bij al die WOW filmpjes op youtube, allemaal van die klere herrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226129

ik heb gistere 4 keer geprobeerd om een ipod touch 8gig 1.1.4 te jailbreaken.

was een otb 1.1.3

ik heb iJailbreak en ziPhone 2.4 en 2.5 geprobeerd

elke keer liep hij vast op:

"Spamming at: waiting for response"

op het net vind ik hier niet echt iets over dat als oplossing kan dienen

iemand een idee?

misschien downgraden naar 1.1.3 en lukt het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Anoniem: 226129 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 12:40:
ik heb gistere 4 keer geprobeerd om een ipod touch 8gig 1.1.4 te jailbreaken.

was een otb 1.1.3

ik heb iJailbreak en ziPhone 2.4 en 2.5 geprobeerd

elke keer liep hij vast op:

"Spamming at: waiting for response"

op het net vind ik hier niet echt iets over dat als oplossing kan dienen

iemand een idee?

misschien downgraden naar 1.1.3 en lukt het dan?
Andere ziphone versie gebruiken. 2.0 ofzo

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Shit.. ik heb je raad opgevolgd en dat is prima gegaan met mn 16Gb iPhone maar ik moet ook nog een 8Gb phone unlocken maar daar staat 1.1.2 op.. die mist wel een aantal functies tov 1.1.3 en zou m graag met 1.1.3 afleveren.
Kan ik die op een of andere manier upgraden naar 1.1.3 ipv 1.1.4 om tenminste ook meteen de installer app er op te krijgen??
Maartenvs schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:45:
Ik heb zelf ook ijailbreak gebruikt. Als je het mij vraagt zou ik gewoon lekker 1.1.3 draaien komende weken. In 1.1.4 zitten een paar bugfixes in, maar er ontstaan er volgens mij net zoveel. Als je een paar weken wacht worden die bugs die ontstaan door het jailbreaken gelijk gefixed in de nieuwe versies. Ook wordt installer.app niet mee geinstalleerd in de 1.1.4 break, en bij de 1.1.3 wel. Just my 2 cents.

[...]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Download van hier 1.1.3

http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/

Open itunes, ga naar het menu waar je je phone kan herstellen, druk op shift + herstellen, en selecteer de file die je net gedownload hebt.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Gebruik ZiPhone 2.5b niet! Hij unlockt wel normaal, maar als je vervolgens aan meldt bij het netwerk krijg je vaak (altijd?) no signal. Dat blijkt ten minste op verschillende fora. 2.5 blijkt wel gewoon te werken, maar de b versie zal wel niet voor niets te zijn gereleased. Even afwachten dus als je je iPhone 1.1.4 wilt unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Muthas schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:39:
Gebruik ZiPhone 2.5b niet! Hij unlockt wel normaal, maar als je vervolgens aan meldt bij het netwerk krijg je vaak (altijd?) no signal. Dat blijkt ten minste op verschillende fora. 2.5 blijkt wel gewoon te werken, maar de b versie zal wel niet voor niets te zijn gereleased. Even afwachten dus als je je iPhone 1.1.4 wilt unlocken.
nou allemaal te laat, maar zeker bedankt voor de info!

ik had een restore gedraaid naar 1.1.4 en toen ZiPhone 2.5 gebruikt. alles werkt, de installer, youtube, Maps, wifi, en mn telfort/kpn chip pakt hij ook prima. zometeen komt de eigenaar hem ophalen, hij heeft een vodaphone chip dus Fingers Crossed dat dat ook werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Inderdaad, 2.5 kan dus wel, maar vanwege de bug die er waarschijnlijk in zit (en gefixt is in 2.5b maar waar die nieuwe bug in zit) zou ik toch even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Muthas schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:52:
Inderdaad, 2.5 kan dus wel, maar vanwege de bug die er waarschijnlijk in zit (en gefixt is in 2.5b maar waar die nieuwe bug in zit) zou ik toch even wachten.
ah ok.. nee had idd 2.5

op mn macbook had ik eerst mn 16Gb iphone met iJailbreak geunlocked (1.1.3 gelaten), maar met de 8Gb gaf ZiPhone steeds foutmeldingen aan t begin.. toen maar op mn mac mini gedaan en dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Na vrijdag de Independence-hack uitgevoerd te hebben vandaag toch maar ZiPhone gebruikt. 2.5 en niet de B. Fluitje van een cent , en ik heb nu een 16 GB met BL 3.9. Wat volgens mij ook alleen maar voordelen heeft i.t.t. BL 4.6. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Is het bij de 16GB Iphone dus verstandig om iNdependence te gebruiken in plaats van Ziphone?

Of maakt het eigenlijk niks uit en werkt het beide net zo goed..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik heb volgens mij nu mijn 1.1.4 gejailbreaked (hoe kan ik dat zien in mijn touch?), ziphone gaf aan dat het gelukt was en mijn ipod herstarte gewoon. Overigens heb ik in itunes niet de oude 1.1.4 firmware hoeven te selecteren zoals in de how-to staat, maar verder ging alles prima.

Maar nu moet ik
# Installeer BSD Subsystem. Deze is te vinden in de installer.
# Installeer OpenSSH. Deze is ook te vinden in de installer.

installeren maar waar kan ik die in hemelsnaam vinden. Kom er werkelijk niet uit :?

Inmiddels gevonden, echter als ik de packages wil downloaden dan geeft hij na een tijdje download failed aan. Iemand enig idee :?

Na een herinstallatie en breake inmiddels gelukt geloof ik :)

[ Voor 16% gewijzigd door DaannO op 04-03-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Blanco88 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:26:
Is het bij de 16GB Iphone dus verstandig om iNdependence te gebruiken in plaats van Ziphone?

Of maakt het eigenlijk niks uit en werkt het beide net zo goed..?
ik heb mn 16Gb met iJailbreak gefixed en dat ging uitstekend en zonder ook maar 1 probleem. alles werkt. ik heb m wel op 1.1.3 laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Het is niet toegestaan om te bespreken hoe de iPhone apps op de iPod touch kunnen worden gezet.

[ Voor 68% gewijzigd door Hoedje op 10-03-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

Het is niet toegestaan om te bespreken hoe de iPhone apps op de iPod touch kunnen worden gezet.

[ Voor 82% gewijzigd door Hoedje op 10-03-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 107960 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:59:
[...]

Jup, ik heb dan zelf de softupgrade van 1.1.2 naar 1.1.4 gebruikt (zit in de installer als je een repo toevoegt). Je krijgt dan meteen na de update de iphone apps erbij.
Ik volg je ff niet. Ik had 1.1.4 en na de upgrade heb ik hem pas gejailbreaked. Vervolgens zie ik de progs wel in de install lijst staan maar als ik ze selecteer dan geeft hij een error dat ik 1.1.3 nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het goed is, kan je via SSH o.i.d. in je filesystem van je Touch komen. Daar moet je dan 1.1.4 veranderen in 1.1.3. Ik weet niet meer precies waar, maar dat kan je denk ik wel uitvinden, vooral als je even kijkt op iPod Touch Fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Dat SSH had ik idd geïnstalleerd zoals in de walktrough staat, overigens zie ik verder nergens waar ik dat prog kan aanroepen. Op dat fora mag er niet over gesproken worden omdat het illegale apps zouden zijn oid :)

Inmiddels ben ik er echter dat het via WinSCP kan, echter is dat een windows prog. Nou wil ik het via de mac doen :P Ah, het kan dus ook via cyberducky :)

[ Voor 26% gewijzigd door DaannO op 05-03-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

DaannO schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:32:
Dat SSH had ik idd geïnstalleerd zoals in de walktrough staat, overigens zie ik verder nergens waar ik dat prog kan aanroepen. Op dat fora mag er niet over gesproken worden omdat het illegale apps zouden zijn oid :)

Inmiddels ben ik er echter dat het via WinSCP kan, echter is dat een windows prog. Nou wil ik het via de mac doen :P Ah, het kan dus ook via cyberducky :)
ssh maakt wel dat je batterij eerder leeg is. daarom zou ik services.app instaleren om hem uit te zetten zolang je m niet gebruikt. ook kan je er makkelijk wifi mee uitzetten om ook weer batterij power uit te sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
dadj schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:02:
[...]

ssh maakt wel dat je batterij eerder leeg is. daarom zou ik services.app instaleren om hem uit te zetten zolang je m niet gebruikt. ook kan je er makkelijk wifi mee uitzetten om ook weer batterij power uit te sparen
weet je ook wat het scheelt? hoeveel uur je extra krijgt op 1 volle batterij?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

whitehouse schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:25:
[...]

weet je ook wat het scheelt? hoeveel uur je extra krijgt op 1 volle batterij?
Gister de hele dag ssh uitgehad en wifi alleen aan wanneer ik het nodig had en aan het eind van de dag (uur of 23.00) was de batterij nog +/- 80% terwijl ik m wel veel gebruik (heb m pas ;) )

Vandaag staat wifi wel de hele dag aan en ssh een uur aan gehad en nu om 14:45 is de batterij al bijna half leeg..

meer tips hier

[ Voor 5% gewijzigd door dadj op 06-03-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Aargh, wilde mn OTB 1.1.3 jailbreaken met ziphone (2.5c) maar nu kan ik niet meer bellen/smsen :( Ik vraag me af of een herstel naar 1.1.4 en dan de boel weer opnieuw doen zal helpen (kan geen kwaad toch?) overigens wel al opnieuw restore naar 1.1.3 gedaan maar geen baat.

Iig leuk dat er al zoveel 3rd apps te vinden zijn

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-03 15:42
ik krijg maandag mijn iphone (import uit New York)..
Hoogstwaarschijnlijk is dit een 1.1.3 (gekocht op 6 maart)..

Ik heb nu al flink rondgekeken over jailbreaken, alleen ik wil er echt 100% cker van zijn..
Mijn voorkeur gaat naar ijailbreak. (gebruik OSX)

Ik heb nu de laatste versie gedownload.. 0.5.4
Ik lees overal berichten over bootloader (soort van bios van tst), en dat sommige jailbreaks je bootloader verlagen en dat dit een nadelig effect heeft omdat je hem niet meer kan upgraden..

wat kunnen jullie mij adviseren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86399

Ik heb op het moment een gloednieuwe 1.1.2 iPhone met BL 4.6. Nu wil ik graag naar 1.1.4, maar ik wil ook graag BL 4.6 houden (vanwege de exploits die hier in zitten). Kan ik gewoon de ZiPhone methode gebruiken? Dus restoren naar 1.1.4, dan 'Do it all!', maar zonder de Bootloader te downgraden.
Ik las namelijk hier en daar dat ZiPhone het verplicht om te downgraden naar BL 3.6, maar ik zie hier het downgraden toch duidelijk als een optie staan die ik aan kan zetten.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 86399 op 07-03-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Met de laatste versie van ZiPhone activeren en jailbreaken, unlocken met ZiPhone 2.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86399

Thanks! Heb je toevallig nog een link naar 2.4? Gevonden. :)

Ja hoor, hier is die.

En yay, het is gelukt.

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 86399 op 07-03-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
Anoniem: 86399 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 20:13:
Thanks! Heb je toevallig nog een link naar 2.4? Gevonden. :)
oohw, ik ben ook wel benieuwd.. heb je een linkje voor mij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226818

[ Voor 88% gewijzigd door Hoedje op 10-03-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[ Voor 64% gewijzigd door Hoedje op 10-03-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 00:04
voor mijn jailbroken 1.1.4 16gb touch kan ik tot nu toe nog geen manier vinden om de iphone apps te activeren. iemand tips?

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
werkt ziphone niet?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia & Installer.